Len málo aplikácií od spoločnosti Big Tech sa za tie roky zlepšilo viac ako Google Mapy. Keď bola uvedená na trh v roku 2005, bola to mierne lepšia alternatívna k MapQuestu AOL. S rozvojom inteligentných telefónov sa stal životne dôležitým pre životy miliónov ľudí – nadchádzajúcich etablovaných spoločností, ktorých celý podnik predával drahé navigačné systémy zabudované v automobiloch založené na predplatnom. S každým ďalším rokom sa zlepšuje poskytovanie poradenstva o tom, kedy zmeniť jazdné pruhy, presmerovať vás, aby ste sa vyhli premávke, a dokonca vám povie, ktorý výjazd sa má vydať, keď vychádzate z metra v New Yorku.
Je to šťastný príbeh v relatívne temnom období pre spotrebiteľskú techniku, takže dáva zmysel, že by firma Google chcela oslavovať. Organizácia túto príležitosť označila mierne osviežujúcim dizajnom vrátane pekného nového loga v tvare špendlíka. Sedel tiež na portréte, kde generálny riaditeľ Sundar Pichai získal víťazné kolo s Lauren Goode a Boone Ashworth.
„Celkovo si myslím, že práca na počítači by mala fungovať spôsobom, ktorý je oveľa intuitívnejší pre spôsob, akým ľudia žijú, a nie naopak,“ hovorí Pichai. „AR a mapy sú skutočne na tom správnom mieste, pretože ako ľudia kráčajú po celom svete, veľa vnímame a veĺa sa snažíme porozumieť,“ Pichai hovorí, že vidí budúcnosť, v ktorej používatelia máp chodia, a AR v Mapách sa objavuje vrstva informácií, ktorá im ukazuje možnosti vegetariánskeho menu v okolitých reštauráciách.
To neznamená, že AR v Mapách Google funguje teraz ako mágia alebo bude v blízkej budúcnosti. „Hovoríme o dvojsečnom meči AR,“ hovorí Ale Komoroske, riaditeľ produktového manažmentu v Mapách. „Ak to správne pochopíte, je to veľmi intuitívne. Ak sa však pomýlime, je to mätúce. Je to horšie ako nič neukazovať.“
Ľudia, ktorí chodia okolo a ocitajú sa všadeprítomní počítačoví bez ohľadu na to, či sa im to páči alebo nie- sú predmetom, ktorý bol v správach neustále neskoro, pretože diskutujeme o vzostupe rozpoznávania tváre a nástrojov, ako je napríklad Clearview AI. Podľa môjho názoru je to príbeh, ktorý sa začína vzostupom Google Máp.