Ak sa orientujete v súčasnom internetovom marketingu tak je isté, vlastne je základným bodom, že sa orientujete na jeden kanál, ktorý považujete za efektívny. Ide o online miesto, ktoré používate na propagáciu svojich služieb či tovaru, ktorý predávate. Teda napríklad istá sociálna sieť, video kanál, platená reklama v Google, atď,… Vybrali ste si jeden z dostupných nástrojov, ktoré ponúka online marketing.
Ale tých možností je v skutočnosti viac. Môže sa totiž stať, že spoliehať sa iba na jednu z možností prinesie len krátkodobý profit, respektíve tento jeden kanál môže z viacerých dôvodov výrazne klesnúť na svojej efektivite,… a záložný plán je v nedohľadne.
Pozrime sa tak na možnú udalosť v prípade, ak sa spoliehate napríklad iba na platenú reklamu v Google. S príchodom stále novej konkurencie sa ceny za kliky a akvizíciu budú zvyšovať a dosahovať nepríjemnú čiastku. Alebo prípad, keď sa spoliehate iba na sociálnu sieť a jej nestále, respektíve meniace sa algoritmy.
- Každopádne aj z dostupných štatistík a informácií od roku 2014 vyplýva, že nie je hodné spoliehať sa iba na jedno z týchto dostupných miest, ale istejšie je snažiť sa svoj dosah rozšíriť.
Veľmi vhodným nástrojom je SEO optimalizácia, inak povedaná optimalizácia vašej stránky pre internetové vyhľadávače. Ide o súhrn množstva nástrojov, ktorých cieľom je dostať vašu stránku na čo najviditeľnejšie miesto vo vyhľadávačoch ako Google, Seznam, Yahoo, apod. Ide o prirodzený spôsob zviditeľnenia sa, kedy nejde o platenú reklamu, ale organický princíp toho, aby vás cez internetové vyhľadávače našlo čo možno najviac potenciálnych zákazníkov a záujemcov.
Okrem toho nezabúdajme na email marketing a samozrejme využívať tiež vyššie zmienené prostriedky ako sociálne siete. Prakticky tým zvyšujete šance svojho zviditeľnenia a zisku zákazníkov, teda zvyšuje sa tiež šanca k ich konverzii.