Pre človeka, ktorý nie je talent a nemá vedomosti z online sféry, je veľmi náročné zistiť, či seo, za ktoré si platí, skutočne funguje a je robené tak, ako byť robené má. Áno, možno si poviete, že ak vidíte výsledky, tak je všetko v poriadku, a ak výsledky nevidíte, tak to v poriadku nie je. Do istej miery to funguje presne takto. Problém však je, že SEO neprináša ovocie za týždeň ani za deň, dokonca niekedy ani za mesiac, dva tri či dokonca rok. Niekomu môže pomôcť s návštevnosťou už za pol roka. Inému zas až za dva. Niekto napríklad ani nepotrebuje zvyšovať návštevnosť, takže sa musí pozerať na iné veci.
Preto by ste mali aspoň trochu vedieť, čo je dobré SEO a čo nie je dobré SEO. Položte si nasledujúce tri otázky. Ak bude vaša odpoveď „áno“ vo všetkých troch prípadoch, vaše seo je super. Ak kladne odpoviete dvakrát, je to fajn, no mohlo by byť aj lepšie. Jedno „áno“, to už by ste mali začať premýšľať nad zmenou agentúry, no a tri „nie“… vymeňte ju hneď zajtra.
- Majú ľudia prístupové heslá k vášmu webu (k jeho administratívnej časti)?
Ak áno, je všetko v poriadku. Ak nie, je to minimálne zvláštne. Ako môžu robiť optimalizáciu vášho webu, ak sa na neho ani nevedia dostať. Ak si navyše platíte vyslovene za obsah, teda za články alebo iné veci, ktoré by mali visieť na webe, je to jasná známka toho, že to nie je OK.
- Padla aspoň raz otázka o vašich plánoch?
Nie? To je dosť divné, pretože SEO optimalizácia nie je všeobecná vec, na ktorú platia nejaké presne pravidlá. Je to prudko individuálna záležitosť.
- Viete za čo platíte?
Ak máte presný prehľad a každý mesiac dostávate takzvaný report z toho, čo sa v rámci optimalizácie deje, nemáte sa prečo strachovať. Ak nemáte ani len tušenia a ak nebudete mať tušenie ani potom, ako sa na to dotyčných ľudí opýtate… no, nie je to dobré znamenie.